De 'nooit meer natte neus' mok, alias: NMNN-MOK





Ik ben dol op thee (ook op koffie, maar dat is meer een noodzaak). Thee dus, en dan het liefst in een grote beker met het zakje er nog in. Een grote beker die je met twee handen vast kunt houden terwijl je lekker opgekruld op de bank zit, daar word ik heel blij van. Minder is het moment van de laatste slokken. Dan volgt namelijk het theezakjes probleem. Bij de laatste slokken moet je de mok bijna geheel kantelen waardoor het theezakje de neiging heeft tegen je neus te kletsen. Om daarmee je neus en vaak ook de rest van je gezicht achter te laten met een of meerdere druppels, die aan je kin gaan hangen, je trui bevuilen, nou ja, het leed is niet meer te overzien. 
De intelligente theedrinker onder ons denkt nu: “Je zou het zakje er voor de laatste slok ook uit kunnen halen”. En dat is inderdaad waar, maar negen van de tien keer heb je geen schoteltje bij de hand, en waar laat je dat zakje dan….?

Dus na het zoveelste ondergedrupte shirt dacht ik:  "Daar ga ik wat aan doen."

Komt ie: 

Dus, voor de ware theeleut : de “nooit meer een natte neus” mok!
(Ook wel bekend als de “nooit meer zoeken naar een oud papiertje op je bureau om het theezakje op te leggen” mok.)

De voordelen van deze beker zijn, naast op te maken uit de naam, dat de mok lekker in de hand ligt en heeft een extra groot oor. Dat staat niet alleen heel leuk, nee, het is ook heel handig. Wie kent het niet dat je op gesprek zit ergens en je hand zit klem tussen beker en oor…heel genant. Gebeurd dus niet meer.

Ik geef u de NMNN-MOK.



Populaire posts