Een steentje bijdragen..



Solliciteren.. iedereen heeft hier weleens mee te maken gehad en kent de stress van het brieven schrijven. Bij mij slaat de twijfel al toe bij de openingszin, want een eerste indruk zegt alles! Begin je je brief officieel en zakelijk met Lectori Salutem, of Beste mevrouw van Dijk? Mijn god, dit alleen al maakt het verschil tussen een uitnodiging of een afwijzing.

Nu ben ik eindelijk gewend te solliciteren via het internet. (Hoera!, ik vergeet sinds twee jaar mijn attachment niet meer toe te voegen), ontdek ik een ontzettend leuke vacature waarbij je moet solliciteren PER POST! Gelukkig ben ik al wat ouder en na de informatie afgestoft te hebben, was het echt weer heel leuk iets via de post te sturen. (ze hebben nu hele leuke "denk groen doe groen" postzegels die uitzichzelf plakken!)



Maar toen sloeg de twijfel toe..., waar laat ik mijn attachment!!?? Er werd expliciet gevraagd om beeldmateriaal, maar hoe voeg je dat ludiek toe? Een powerpointpresentatie viel af, een cdtje vind ik nuffig en kan breken, foto's kreuken en toen kreeg ik via via een geniaal idee! In mijn brief had ik vermeld dat ik graag een steentje bij wil dragen en mijn zus had geopperd dat ik een steentje bij de brief zou doen, dus bij deze:

Een als steen vermomde 
USB-stick!

Nu maar hopen dat ik de juiste openingszin heb gebruikt....

Populaire posts