Bodyworld for real!

Mijn moeder deelt mijn interesse in anatomie en orgaantjes, dus daar gingen we dan, samen met de bus naar Amsterdam Zuid-WTC om voor het eerst de tentoonstelling van Gunther von Hagens geplastineerde mensen te zien. Best een beetje nerveus en in vol orgaan, eh ornaat liepen we richting de kassa. Het plan was, naast de expositie te bekijken, een foto te maken van mij in orgaanjurk met een van de "beelden". Helaas bij de kassa werd het al duidelijk dat er niet gefotografeerd mocht worden en eenmaal in de zaal werd het nog duidelijker dat we ook niet stiekem met geplastineerd mens op de foto zouden kunnen komen. Mozes kriebel wat was het druk. Achteraf niet gek, want het was geweldig. Normaal gesproken tetter ik je de oren van het hoofd na een expositie, maar ik ben hier nog steeds stil van. Wat een ervaring. 

Gelukkig heeft mijn mams als aandenken wel nog even een potloodventerfoto van me voor de ingang gemaakt!



Populaire posts