Ja ja, foto's maken is ook een kunst.

"Licht" is het thema van de zomerexpo 2014 en mijn Neoplasme's leken me uitermate geschikt om daaraan mee te doen, dus heb ik me aangemeld. Nu is de kracht van de Neoplasme dat hij zich aan verschillende omgevingen kan aanpassen en belangrijk is natuurlijk hoe esthetisch de lamp is als hij brand, dus ben ik bezig met het fotografisch vast te leggen daarvan.

Maar dat is een vak apart zeg!! Ik heb een aardig digitaal cameraatje en een flink statief, maar daar is nog niet eens het halve werk.... sluitertijden, diafragma's en noem het op, ik ben het helemaal kwijt. Mijn smartfoon doet dit namelijk allemaal vanzelf. 
(Leuk weetje: Het schijnt dat we per twee minuten meer foto's maken dan er in geheel 1800 zijn gemaakt.)

Gelukkig ben ik dol op knopjes, en heb ik vanavond een tip gehad van William Anders, die de eerste foto van de aarde maakte vanuit de ruimte: "Gewoon doorklikken alsof het een machinegeweer is, dan schiet je vast wel wat moois!" (ergens klonk het minder agressief zoals hij het zei....)

Veel geschoten heb ik niet, want mijn batterij was plots op, dus van de week beter voorbereid weer verder. Ik zal wat van de resultaten hier plaatsen, want ondanks dat het niet een geheel juiste representatie van de werkelijkheid is, vind ik ze wel werkelijk juist. 




Populaire posts